24 Αυγ 2008

Η ανάγνωση, μελανό σημείο για τους μαθητές των χωρών της ΕΕ

Ένας στους τέσσερις Ευρωπαίους μαθητές ηλικίας 15 ετών παρουσιάζει δυσκολίες στην ανάγνωση, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της ΕΕ. Το ποσοστό στην Ελλάδα φτάνει το 27,7%, ενώ το 2000 ήταν 24,4%. Όπως αναφέρουν ελληνικά δημοσιεύματα, παρά το γεγονός ότι η Κομισιόν είχε θέσει στόχο το 2000 να μειωθεί ο αριθμός των νέων που παρουσιάζουν τέτοια προβλήματα, το ποσοστό τους αυξήθηκε από 21,3% το 2000 (κατά μέσο όρο) σε 24,1% το 2007. Μεγάλο είναι και το χάσμα ανάμεσα στα δύο φύλα: το ποσοστό των αγοριών με προβλήματα στην ανάγνωση είναι 30,4%, έναντι μόλις 17,6% για τα κορίτσια.
Τους λιγότερους «κακούς» μαθητές (4,8%) τους έχει η Φινλανδία, που βγαίνει συστηματικά πρώτη σε κάθε έρευνα που γίνεται για εκπαιδευτικά θέματα. Η χώρα αυτή είναι επιπλέον από τις λίγες που παρουσίασε βελτίωση τη συγκεκριμένη επταετία (από 7% σε 4,8%). Δεύτερη έρχεται η Ιρλανδία (12,1%) και τρίτη η Εσθονία (13,6%). Η Ολλανδία και η Σουηδία έχουν αρκετά καλές επιδόσεις, αλλά δεν προόδευσαν, σε αντίθεση με την Πολωνία. Στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Ρουμανία, με 53,5% «κακών» μαθητών και η Βουλγαρία (51,1%). Η Ελλάδα βρίσκεται πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο: το ποσοστό των 15χρονων μαθητών με δυσκολίες στην ανάγνωση αυξήθηκε από 24,4% το 2000 σε 27,7%. Η κατάσταση επιδεινώθηκε σημαντικά και σε χώρες όπως η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία.

Τα συμπεράσματα δικά σας....απλά θα κάνω την εξής ερώτηση....Αποτελεί για τους νέους ανθρώπους σήμερα η γνώση-η καλύτερα η μόρφωση- κριτήριο για την μελλοντική τους ζωή;

Πηγή: in.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: